de eerste fietsdag - Reisverslag uit Culpeper, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu de eerste fietsdag - Reisverslag uit Culpeper, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

de eerste fietsdag

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Maart 2014 | Verenigde Staten, Culpeper

Nadat ik vanmorgen eerst de fiets in orde had gemaakt ben ik kwart over negen vertrokken. Het miezerde een beetje, te weinig om de regenjas aan te doen, het was ongeveer acht graden. Na ongeveer tien kilometer zag ik een vos twintig meter voor me de weg oversteken, toch wel apart. Bij een Wallmart brood, pindakaas en bananen gekocht. Is wel een beetje klef brood. Om 1 uur begon het harder te regenen en de regenjas maar aangetrokken. De temp daalde ook weer van 10 a 11 naar 9. Na een uur stopte de regen en liep de temp op tot een aangename 16 a 17 grd. Het is wel een heuvelachtig gebied, dus heel wat hoogtemeters gemaakt. Na 60km had ik het wel een beetje gehad, maar ik kon in Warrenton niet zo snel een slaapplek vinden, daarom toch maar door naar Culpepper, nog 40km erbij. Na ongeveer 85km begon ik kramp de krijgen, eerst links, maar later ook rechts. Dus steeds als het weer redelijk stijl ging moest ik terug naar mijn kleinste verzet, 22 voor en 36 achter, met 5 a 6 km tegen de bult op. Daarom pas tegen zessen na een aantal keer vragen bij de Red Carpet Inn. Je kunt er koffie "krijgen" en er is een Cola automaat. Toch nog van de beheerder een paar pilsjes gekregen, zijn pilsjes die gasten hebben achtergelaten, dus bier en koffie voor noppes. Maar als diner alleen brood met pindakaas, mijn benen zijn te moe om nog de stad in te gaan. Dus na een paar biertjes op tijd naar bed.

  • 29 Maart 2014 - 21:37

    Joop En Marja:

    Hello Jan,

    Ik had bij de eerste heuvel al moeten afhaken. Heel moedig,de eerste kilometers achter de rug.
    Nog slechts zo'n 3400 kilometer te gaan. wij blijven je aanmoedigen vanuit een lekker aangenaam Wierden, morgen tot 24 graden en geen bergen !,

    Groeten,
    Joop en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 20129

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Transam 2014

Landen bezocht: