Op naar Wytheville. - Reisverslag uit Wytheville, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Op naar Wytheville. - Reisverslag uit Wytheville, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Op naar Wytheville.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 April 2014 | Verenigde Staten, Wytheville

Met recht op naar Wytheville, want deze plaats ligt toch weer wat hoger dan Radford. Het scheelt niet veel, maar toch en vooral de manier dat het hoger wordt. Zoals gewoonlijk twee stappen vooruit en weer 1 achteruit. Eerst ontbeten in het motel, geroosterd brood met pindakaas en wafels met stroop, dan nog cornflakes met melk en een fruithapje, dit alles overspoeld met koffie. Aan de ramen kon ik zien dat het 's nachts geregend had, gelukkig was het nu droog en een lekkere temp van 15 grd. Vanaf het motel eerst 200 voet omlaag naar de brug en direct over de brug links op een secundaire weg, lekker rustig. De hele morgen over vooral rustige wegen richting Drager, vandaar over een frontale road, parallel aan de Insterstate 81 richting Max Meadows, daarna weer een meer secundaire weg richting Wytheville. Een eindje buiten die plaats, juist tijdens een beklimming, begon het te regenen, eerst zachtjes, maar toen ik boven was toch maar gestopt en de regenjas en regenbroek aangedaan. Na een half uur werd het gelukkig weer droog, maar er stond wel veel meer wind. Toen ik in Wytheville was eerst naar de Subway en daar een lekker broodje gekocht. Bij het benzine station gevraagd of men wist waar het Super motel was. Men wist het niet zeker, maar achteraf was het wel helemaal fout. Gelukkig werd ik buiten door een vrachtwagenchauffeur aangesproken. Hij fietste ook, vooral als hij in Europa was. Hij kwam van oorsprong uit Roemenië. Hij zocht op zijn telefoon op waar de Super8 was, gelukkig dichtbij, eigenlijk op loopafstand. Dus toen naar de Super8, daar douchen en omkleden. Om 6 uur weer naar het benzinestation, er zijn daar meer eetgelegenheden, toevallig was daar ook weer die chauffeur, samen met hem gegeten en gepraat. Hij was.in 1987 na 2 mislukte pogingen de derde keer over de Donau gezwommen naar Joegoslavië. Hij kreeg de vluchteling status in Amerika en woont nu in Seattle, als chauffeur reed hij nu met 20 ton Gatorade naar Indianapolis. Straks nog even een pilsje en dan op tijd naar bed.

• 06 April 2014 - 13:49

Marijke Nstiggelbout:

Dag Jan, volgen dagelijks je fietstourverslagen. Zo leuk om mee te kunnen genieten.
    fietsen geeft altijd weer een heel speciaal soort ruimte in je hoofd. Hoop dat je je ook lekker vrij voelt in dit grote land en dat het weer je een beetje goed gezind blijft.
    Harteijke groeten van Marijke

• 08 April 2014 - 23:21

Wim En Gerda:

Hoi Jan,

Al heel wat Amerikaanse kilometers weggetrapt ondertussen! Wisselend weer en veel hoogteverschillen lezen we. Je bent op je fietsje volledig overgeleverd aan wat de natuur en omgeving voor je in petto hebben. Dat zal ook wel het mooie eraan zijn mogen we hopen..... Op je voedselpatroon zijn we niet jaloers Jan, wel op je doorzettingsvermogen! We hopen dat de komende weken je veel moois zullen brengen qua weer, ontmoetingen en omgeving. Een uitdagende rit verder !!

Hartelijke groet Wim en Gerda