Naar het Rough River stuwmeer. - Reisverslag uit Falls of Rough, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Naar het Rough River stuwmeer. - Reisverslag uit Falls of Rough, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Naar het Rough River stuwmeer.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 April 2014 | Verenigde Staten, Falls of Rough

Vanmorgen eerst een goed ontbijt genomen in het restaurant naast het motel, waar ik gisteravond ook had gegeten. Nu een grote omelet met geroosterd brood en koffie.
Daarna in de louche eerst nog een paar whatsappjes gedaan en toen op weg.
Er stond een straffe zuiden wind, waar ik de hele dag last van heb gehad. De eerst 15 miles ging ik over de 62 naar het zuidwesten tot de kruising met 84. Dus al die tijd schuin tegen de wind in, er waren weinig heuvels, maar toch schoot het niet op. Ik had al wel mijn jasje uitgedaan en me met zonnebrandcreme ingesmeerd, het was om half 10 al 20 grd.Bij de kruising met de 84 een cappusino genomen maar het was geen koffie, maar chocola. Daarna rechtsaf de 84 op richting Eastview en verder richting Madrid. Maar voor Madrid eerst nog even de Rough River oversteken, aan de overkant direct een zware klim, volgens mij de zwaarste tot nu toe. Over de eerste 100 meter ging het 47 weet omhoog, dat is ruim 14%, samen met de volgende 200 meter ging het 124 weet omhoog, dat is dus gemiddeld 12,5% over 300 meter. Was boven wel een beetje stuk e was blij dat de direilleur weer goed werkte, ik had de 22x32 echt nodig dit keer. Voor Madrid ook nog van de 84 naar links de 401 en tussen Madrid en McDaniels nog weer naar rechts de 259 op. Na McDaniels nog naar rechts, de 79 genomen, de stuwdam over en naar links het rdcreatiepark op.
Vanaf het moment dat ik de 84 opging continu last van de harde zijwind en zoals de ervaren fietser weet, heb je ook last van zijwind. Ik zag later op het weatherkanaal dat de zuidenwind een snelheid had van 27mijl.
Net iets voor Panne met zijn surfplank op dit mooie stuwmeer.
Bij dit resort kun je wel eten, flesjes drinken kopen, maar geen bier, dus ook vanavond maar weer water drinken.
Ik heb ook nog een paar foto's onderweg gemaakt, oa van een paar hobbydieren, een busongeluk en een koe met wel erg grote horens. Ook op het resort nog een paar foto's gemaakt, oa als laatste vanuit mijn kamer.

  • 14 April 2014 - 14:23

    Dorien:

    heeee een foto waar je zelf op staat!! Lang leve de zelfontspanner??! ;-)

  • 14 April 2014 - 16:16

    Gerda:

    Dag Jan

    Prachtig om je zo te kunnen volgen! Wat is je gemiddelde aantal km per dag? Zal wel zeer wisselend zijn, denk ik. Ontmoet je veel andere fietsers zoals jij? Stoer hoor om dit helemaal in je uppie te doen! Veel plezier en succes verder!

    Groet, ook van Wim ... Gerda

  • 14 April 2014 - 19:36

    Ard:

    Dag Jan,

    Hier geen chocolade maar koffie, geen tegenwind, vlakke weg zonder hellings% van 14 % en bier ipv water,
    maar...... vast ook veel minder avontuur dan jij daar beleeft. Heel veel plezier nog de komende tijd.

    Groeten van fam Nijland uit Eggmountain's

  • 14 April 2014 - 20:47

    Nanne Bouwman:

    Dag Jan,

    Een heuvelachtig, warm en ook winderig dagje begrijp ik. Knap hoor om met een fiets met die bepakking een 14% helling te beklimmen. Ko zegt altijd dat een berg niet zo erg is, want daar komt een eind aan. Keiharde wind is uiteindelijk zwaarder, omdat er bijna geen eind komt en het duurt altijd heel lang. 27 miles wind is hetzelfde als 27 knopen (zeemijlen ruim 1800 meter). Dat is een windsnelheid op de grens van windkracht 6/7 ca. 49 km per uur. Kan ik nog net surfen met het kleinste zeil 4.2 m2 en een kleine plank 83 liter. Overigens wil ik je niet bang maken, maar wellicht moet je er rekening mee houden dat de temperatuur in jouw gebied inklapt. Buienradar heeft over een terugval van 30 graden naar maximaal 3 graden. Overigens complimenten voor de leuke foto's. Het lijkt mij trouwens wel moeilijk om aan "gezond" eten te komen. Amerikanen hebben volgens mij daar weinig kaas van gegeten. Wel grote porties.
    Succes verder.

    Groetend,

    Nanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1329
Totaal aantal bezoekers 20103

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Transam 2014

Landen bezocht: