Over de rolling prairie naar Elizabethtown. - Reisverslag uit Elizabethtown, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Over de rolling prairie naar Elizabethtown. - Reisverslag uit Elizabethtown, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Over de rolling prairie naar Elizabethtown.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 April 2014 | Verenigde Staten, Elizabethtown

Vanmorgen vroeg opgestaan, om half 7 de wekker gezet en om kwart voor 7 opgestaan. In dit goedkope motel geen koffie of ontbijt, daarom maar een Big Texas met sportdrank als ontbijt. Nog voor 8 uur al op de fiets bij ongeveer 15 grd en weinig wind. Eerst de 127 iets naar het zuiden en toen de 152 naar het westen. Na een korte tijd al in Rose Hill en even later in Mackville. Daarna miste ik Fenwick en ook de afslag naar de Kelly Shop Road. Toen maar verder over de 152 richting Springfield. Vlak voor Springfield rechtsaf de 150 op. Dit is de 150 als rondweg om Springfield heen, de 150 business gaat door het centrum. Nadat de rondweg was afgelopen verder over de 150 richting Frederickstown en verder naar Bardstown.. Hoe is het Joop, kun je het zo volgen op Google Earth? Tot nu toe weinig wind en ik schoot lekker op, ondanks het golvende landschap.
Even voor de algemene ontwikkeling, de naam Kentucky is afgeleid van Ken-ta-ke, zo noemden de Iroquois het land, of te wel rolling prairieland.
In Bardstown bij de Subway een foot chicken en bacon genomen, ja alweer.
Daarna verder over de 62 richting Elizabethtown. Ondertussen was de wind opgestoken en kwam ook nog uit de verkeerde kant, dus 's middags toch behoorlijk wat last van de wind.
De temperatuur was intussen al mooi opgelopen en ik had mijn broek korter gemaakt, mij jasje uitgedaan en me ingesmeerd met zonnebrandcreme.
Om ongeveer kwart over 3 was ik in Elizabethtown bij de Inn waar ik wou slapen. Eerst even lekker douchen, Riet bellen via internet en bij een drankenzaak hier dichtbij een paar Grolschjes gekocht.
Vandaag een behoorlijke trip gemaakt, morgen wat rustiger aan..
Een golvende prairie is natuurlijk wat anders dan de bergen van de Apalachen, maar ook vandaag toch weer veel geklommen, maar door de lekkere glooiingen toch een lekker tempo kunnen houden, het tot nu toe hoogste daggemiddelde.
In een restaurant hier naast even lekker gegeten met als toetje ijs met aardbeien.
Ook nog even een paar foto's van de plantjesmarkt hier dichtbij, de plantjes zijn in ieder geval niet goedkoop. Maar voor Dennis ook plantjes voor de groentetuin.

• 13 April 2014 - 12:57

Joop En Marja:

Hallo Jan,

Ja, wij kunnen je volgen en via Google Earth ook de wegen volgen en narijden en zo thuis op afstand de mooie wegen, uitzichten, plaatsen en gehuchten bekijken.
    Vinden het nog steeds knap, zo'n prestatie en avontuur. Hoop dat je verder geen mechanische pech meer ondervind en hoop nog vele mooie tochten van je te volgen.

Je zult je wel thuis voelen met zo'n setje Grolsch ! .

Groeten,
    Joop en Marja

• 13 April 2014 - 14:56

Gert En Wina:

Hoi Jan,

Wat leuk om zo mee te reizen met jou, zonder moe te worden!
    Maar wat jij doet is natuurlijk gezonder en beter! :-)
    Gelukkig kun je nu weer lekker fietsen en je bent weer een ervaring rijker.
    Wij zijn nu aan het googelen voor onze vakantie, ook best leuk. En wie weet nemen we onze fietsen wel mee.

Weer veel fietsplezier, groetjes van Gert en Wina.

• 13 April 2014 - 16:36

Dorien:

hoi Pap,

dat zal wel even als thuis voelen, een Grolschje drinken!!
    Leuk weer je verhalen te lezen en de foto's te zien. Maare kun je ook niet keer lieve voorbijganger of serveerster vragen om een foto te maken? Zodat jij er een keer bij op staat ;-)
    Wij hebben net even lekker een stuk gewandeld met Mats in de kinderwagen en even een pauze genomen bij Bonvanie ;-) vandaag niet echt weer voor, maar ach een ijsje gaat er altijd wel in!!
    Voor vandaag weer goede fietsdag gewenst!!

liefs van alle Kampmannetjes!

• 13 April 2014 - 18:01

Dennis:

Ha Jan,

Lekker aan het fietsen daar? Ik zag dat je ook nog plantjes had gevonden, niet meenemen hoor. De tuin zit hier al aardig vol.
    En ben je al moonshiners tegen gekomen in de bossen??
    Veel plezier verder en we lezen je verslagen wel weer.

groeten Dennis.

• 14 April 2014 - 14:49

Henk:

Dáárvoor (Grolsch) had je niet zo ver weg hoeven gaan ......
    Mooie varhalen, mooie foto's.
    Veel plezier!

Henk

• 15 April 2014 - 11:25

Gerry:

Hoi Jan

Wat zal dat grolschje heerlijk gesmaakt hebben!
    Fijn dat het verder voorspoedig gaat.
    We lezen je verhalen graag en ja af en toe een foto van jezelf ook erg mooi!
    Succes verder en hou de moed er in.
    Maar daar zijn we niet bang voor!

Groetjes van ons G en G