De fiets weer klaar. - Reisverslag uit Harrodsburg, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu De fiets weer klaar. - Reisverslag uit Harrodsburg, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

De fiets weer klaar.

Door: Jan.

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 April 2014 | Verenigde Staten, Harrodsburg

Vandaag een alternatieve route genomen naar Harrodsburg. De 21 gevolgd tot Paint Lick, het eerste stuk met de wind schuin voor, het tweede stuk met de wind schuin achter, het was bewolkt, maar niet koud, ongeveer 15 grd.
Bij Paint Lick de 52 gepakt die ik zou volgen tot ik vlak voor Danville de 150 op zou gaan. De hellingen die ik kreeg voorgeschoteld waren beduidend minder heftig dan de afgelopen 2 weken. De wind stond echter in de verkeerde hoek, of pal tegen of schuin tegen en behoorlijk hard. Om goed 12 uur was ik in Danville bij de Bike and Hike shop, een mooie zaak. Ze hadden gelukkig een passende dereilleur op voorraad. Het was een iets ander type dan ik er op had. Ik ging de stad in om wat te eten bij een koffieshop en zij gingen met mijn fiets bezig. Na een klein uur was ik terug en mijn fiets was net weer klaar. Een proefritje gemaakt en alles leek mij in orde. Toen de fiets weer volgepakt met mijn bagage, betaald en de naam in het gastenboek geschreven en weer op pad richting Harrodsburg.
Gelukkig had ik nu nog 10 mijl voordeel van de wind en om ongeveer 3 uur was ik bij een motel in Harrodsburg. Het was 's middags ook nog wat warmer geworden en de zon brak soms ook nog door. Mooi fietsweer dus. Ook met bepakking schakelde alles weer als een zonnetje.
Na me gedouchet te hebben ben ik nog even lopend Harrodsburg in gegaan. Eerst langs een replica van het oude fort waaruit Harrodsburg in 1774 is ontstaan. Daarna naar het centrum en nog war foto's van een paar "oude" gebouwen genomen. Ook Lincoln is hier geweest en ook daar wordt dan aandacht aan geschonken, al kleine beetjes helpen om de historie meer inhoud te geven, tenslotte wat is nu 240 jaar oud, Marle is al 1000 jaar.

  • 12 April 2014 - 09:32

    Riet:

    Oke Jan, helemaal prima. Mooi stukje !!!!!!
    Vandaag weer op pad met een prima fiets , gaat weer lukken.
    Hier prachtig weer, feest in Wierden , hele dag aktiviteiten, gaat hier
    ook lukken met zoveel lieve mensen om me heen !
    Liefs, Riet

  • 12 April 2014 - 16:02

    Leo En Janny:

    Hallo Jan,

    Onze excuses voor zo'n late reactie op jouw bijzondere fietstocht.
    Maar vandaag zijn we er eens echt voor gaan zitten en hebben genoten van je reisverslag en prachtige
    foto's. Nou bij zo'n enorme fietstocht komt toch wel heel wat kijken.
    We hebben trouwens het gevoel dat er wel heel veel "bergjes"zijn die beklommen moeten worden.
    Wij haakten denk ik na 1 berg al af en dan het liefst ook nog met een e-bike.
    Jan, petje af. Wat een prestatie. Je moet toch ook wel een heel klein beetje veel knotsgek op
    fietsen zijn, anders red je het niet.
    Maar jou kennende ben je een doorzetter en gaat het je zeker lukken. Jan geniet ervan. Laat je droom uitkomen. Wij genieten met je mee, maar dan wel voor de pc.
    Pas goed op jezelf. Tot een volgende keer.

    Lieve groetjes Leo en Jann

  • 12 April 2014 - 21:01

    Nanne Bouwman:

    Dag Jan,

    Mooi dat je fiets weer prima in orde is. Goed materiaal is voor jou toch wel super belangrijk. Overigens in Nederland heb ik er vanaf zes maart over gedaan om een nieuw achterwiel te krijgen. Ik had een scheurtje in de oude velg en daar wou ik niet meer op rijden. Ook weer een verhaal apart, maar dat vertel ik je nog wel als je weer met ons meefietst. Wat je zo schrijft lijkt op een bijzonder vriendelijke en gastvrije bevolking. Heel anders dan het arrogante beeld dat wij over het algemeen van "Amerikanen" hebben.

    Groetend,

    Nanne mede namens Netty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 20129

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Transam 2014

Landen bezocht: