Berea, op de grens van Blue Grass area - Reisverslag uit Berea, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Berea, op de grens van Blue Grass area - Reisverslag uit Berea, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Berea, op de grens van Blue Grass area

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 April 2014 | Verenigde Staten, Berea

Vandaag op tijd opgestaan, zodat in Berea er tijd zou zijn voor de fietsemaker. Even koffie gezet en een ontbijt van een Big Texas genomen. De fiets oppakken en zelf goed aankleding, want volgens mij was er nachtvorst geweest. Om half 9 vertrokken bij een temp van 41F, 3 kwartier lang schommelde de temp tussen 37 en 41F. Ik kon gelukkig de 30 direct volgen die langs de B&B liep, richting Vincent. Het was een golvend traject, maar er zaten toch wel een paar kuitenbijters bij, vooral op de 1071 vlak voordat ik de 3445 opging, die was tussen de 10 en 12%. Richting McKee op de 421 zaten ook nog 3 hellingen, waarvan de eerste de langste en de zwaarste was. Daarna een mooie lange afdaling, maar niets voor niets, want ook hier weer 3 hellingen gevolgd door een afdaling op een brede weg die is uitgehakt in de bergen, tijdens die afdaling een paar keer gestopt voor een paar foto's.
Na Bighill op de 21 het laatste stukje naar Berea. Al met al een mooie tocht met mooi weer. Hij begon wat fris, maar om half12 had ik al een jasje uitgegaan na mijn broodje bij de Subway en om half1 ook het andere jasje uit, de afritsbroek korter gemaakt, insmeren met zonnebrand en weer verder. Om kwart over 2 was ik bij de Knights Inn voor een slaapplek. Daarna op zoek naar de fietsenxmaker, na enig gevraagd deze gevonden in het souterrain van een gebouw van het College. Ze konden me echter niet helpen, dus morgen maar via een alternatieve route over Danville, daar moet een beter uitgeruste fietsenzaak zijn. Ik heb wel pech steeds, iedere keer weer een dry country, zelfs in de Wallmart wordt geen bier verkocht.
Onderweg ook nog een foto gemaakt waar je in Amerika overal voor kunt gaan stemmen, zoals voor de sheriff. Bij de Inn op de parkeerplaats ook nog een foto van een alternatieve manier van vakantiereizen.

  • 11 April 2014 - 11:20

    Wim:

    hallo jan.
    zo te lezen word het weer wel wat beter daar,en lukt het een beetje om een goede fietsemaker te vinden?
    ik wens je vandaag ook weer veel fietsplezier en mooi weer.
    groeten wim

  • 11 April 2014 - 16:07

    Riet:

    hoi Jan,
    Mooie foto's , Jan !!
    ik hoop, dat je een goede fietsenmaker vindt !!

    liefs, Riet

  • 11 April 2014 - 21:56

    Gerry:

    Dag Jan

    Amerika is geen fietsland en dat is heel vervelend voor je.
    Laten we hopen dat het morgen goed komt met je fiets.
    Succes verder!

    Groeten van ons G en G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 20106

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Transam 2014

Landen bezocht: