via via naar Hindman - Reisverslag uit Hindman, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu via via naar Hindman - Reisverslag uit Hindman, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

via via naar Hindman

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 April 2014 | Verenigde Staten, Hindman

Na een paar dagen zonder internet toch weer een verslag.
,s Morgens vertrokken uit de hikers inn en eerst naar de koffie corner naast de Subway. Een paar geroosterde broodjes met jam en honing en 2 gebakken eieren. Toen op weg richting Elk Garden. Eerst richting Meadowview, waar ik een paar foto's van gebouwen heb genomen en toen richting Hayters Gap. Een Gap is een soort bergpas. Dus na HG een lange beklimming over de pas van continu 7 a 8 %.
Om 2 uur in Elk Garden bij het kerkje waar je kunt slapen. Voor het eten van een pizza even zonder bagage doorgefietst naar Rosedale.
De volgende dag mijn ontbijt genoten in de keuken van het kerkje en via Rosedale via een lange snelle afdaling richting Honaker. Hier weer een beklimming, minder mooi dan gisteren, veel onregelmatiger, dan weer 6, dan weer 8 of meer %. Via Break doorgefietst naar Elkhorn City. Eerst nog even een paar foto's van het bord van Virginia en van Kentucky. In Elkhorn City een soort 4e rangs motel. In de Subway een 1foot chicken/bacon broodje gegeten en weer terug naar het motel. Daar een wasje gedaan en nog even rond gelopen en een praatje gemaakt met twee soort oudijzer kooplui.
Dinsdag op tijd vertrokken uit het motel, want er zouden vandaag nog vier beklimmingen volgen. De eerste twee goed doorstaan, alleen de laatste paar honderd meter was beide keren tegen de 10% . Tijdens de afdaling van de tweede berg ging er iets mis met ketting en dereilleur, met als gevolg dat de dereilleur niet meer werkte. Samen met een buurtbewoner, hij had wat extra gereedschap de zaak provisorisch gefixt. Ik kon weer fietsen, maar ik kon de 32 en de 36 niet meer gebruiken. Wetende dat er nog twee zware beklimmingen zouden komen, maakte ik me daar wel zorgen over. Gelukkig was de volgende wel lang, 6km, maar continu ongeveer iets boven de 7%. Toen kwam de laatste lange beklimming van de dag, die was 1,8km, maar gemiddeld 9 a 10 procent. Gelukkig ging het goed met de 22x28.
Om ongeveer half5 aangekomen in Hindman en daar naar de First Baptist Church en daar kan ik slapen, douchen en heb weer internet.

• 09 April 2014 - 09:34

Riet:

Goed geslapen in de kerk ?? Moet haast wel !!! haha .
    Ik zal voor je duimen dat de derailleur het houdt vandaag totdat je
    een andere vindt !!!
    Mooie dag en liefs, Riet

• 09 April 2014 - 15:25

Kunetkrijnsen:

Hoi Jan,
    Het blijft leuk om je te volgen. Wat een pech dat de derailleur kapot is gegaan. Die heb je wel nodig als ik zie waar je overheen fietst. Nog veel goede kilometers en geniet ervan.
    Lieve groetjes van ons,
    Kunet

• 09 April 2014 - 21:43

Joop En Marja:

Beste Jan,

Wij blijven jou alle dagen vol verwondering en bewondering volgen ! Bijzonder dat je ook in dit mooie erg heuvel / berg achting gebied toch de kracht hebt naar boven te komen. Mogelijk bovenaardse krachten en daarvoor is een verblijf in de first baptist Churchill een verstandige beslissing. Op Google map ziet het verblijf van de predikanten woning recht naast de kerk er bijzonder groot en mooi uit, denk dat menigeen predikant zou willen zijn in dit gehucht. Om je verder via Google map te kunnen narijden en volgen zou het fijn zijn in jouw verslag de wegnummers te vermelden. Hopelijk geen verdere fiets panne meer en veel succes.

Jaco is weer thuisgekomen na een geslaagde hernia operatie voor verder thuis herstel.

Groeten, Joop en Marja.

• 09 April 2014 - 22:00

Wim:

Hallo jan
    Hier even een bericht van af de kruidenlaan
    Wij wisten helemaal niet dat je alles bij houd op internet,ik hoorde het vanavond van henk en ineke.
    En kun je het een beetje volhouden daar?
    hoe veel heb je nu al gefietst?
    Groeten van wim, jelske en nadine