Klimmen en dalen naar Damascus. - Reisverslag uit Damascus, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Klimmen en dalen naar Damascus. - Reisverslag uit Damascus, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Klimmen en dalen naar Damascus.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 April 2014 | Verenigde Staten, Damascus

Vandaag zag het weer er goed uit, maar schijn bedriegt. Na eerst gegeten te hebben in de Super8 al om half9 vertrokken. De lucht zag er goed uit, half bewolkt en ongeveer 10 graden. Eerst iets omlaag naar Wytheville en toen naar het zuidwesten richting Rural Retreat, het was weer klimmen en dalen met als netto resultaat: niets. Alleen de temperatuur zakte naar 3 grd en bleef daarna heel lang op 4 grd. Bij Rural Retreat links, voordeel was dat er nu even geen koude tegenwind was. Enige tijd door de weilanden te hebben gefietst en Cedar Springs te zijn gepasseerd vanaf Sugar Grove een lange gelijdelijke beklimming tot ruim 3500 voet, gevolgd door een mooie afdaling naar 3150 voet. De temperatuur hield nog niet over, nog geen 10 graden, maar wel droog. Daarna vanaf Troutville weer een beklimming in de bossen naar 3850 voet. Er staan heel veel rhododendronstruiken tussen de bomen, over 1,5 maand als die in bloei staan, moet dat een prachtig gezicht zijn. Vanaf het hoogste punt van de dag een mooie afdaling richting Damascus. In Damascus het hike and bike inn en hostel opgezocht en ik kan daar slapen in een stapelbed. Na me gedouchet te hebben nog een praatje gemaakt met de eigenaar, hij komt van oorsprong uit België. Daarna even het plaatsje verkennen en een lekkere pizza gegeten.

• 06 April 2014 - 02:48

Joep Nijland:

Hoi Jan,

Leuk om jouw belevenissen te lezen. Veel plezier in 'The Land of the Free'.
    Denk je vandaag nog even aan je medefietsers in de ronde van Vlaanderen :)?

Gr. joep

• 06 April 2014 - 10:14

Lise:

hoi opa,

waar ben je nu
    heb je lekker gegeten
    ben je nu ongeveer op de helft
    hoe ver ben je nou
    ik ga nu zo met qwin speelen
    groetjes van lise kampman
    kusje kusje kusje kusje lise kampman

• 06 April 2014 - 10:35

Muriel:

alowa opa ,

Hoe gaat het met jouw.
    Ik ga nu zo met Quinn spelen.We gingen gister een plekje zoeken voor het vissen.
    Toen hebben lise en ik in een bootje gezeten.

• 06 April 2014 - 11:15

Riet:

goeiemorgen Jan,
    Weer mooie foto 's !! Ik mis in je verslag de agressieve herdershond, die je hebt kunnen verjagen
    met je spuitfles , haha.
    Vandaag weer mooie dag gewenst !
    Hier lekker weer, hopenlijk vandaag bij jou niet te veel temperatuurverschil .

liefs, Riet

• 06 April 2014 - 21:28

Gert En Wina Batterink:

Hoi Jan,

Wat een leuke verslagen en mooie foto's. De bloesembomen zijn hier ook erg mooi, maar die heb je natuurlijk vaker gezien.
    Gezellig en interessant dat je zo met verschillende mensen in contact komt.
    De temperatuur wisselt daar wel erg. Nou ja beenstukken en een regenjas doen veel! ;-)

Veel fietsplezier!!
    Groetjes, Gert en Wina.

• 07 April 2014 - 19:10

Roland Winkel:

Ha Jan,
    Een hele ervaring en beleving.
    Mooie reisverhalen die wij volgen.
    Succes met je vervolg,

Roland en Annette

• 07 April 2014 - 23:48

Berdine:

Heel leuk om je te volgen Jan, wat een prachtige fietstocht. En super mooie foto's! Nog veel succes en plezier !!

• 08 April 2014 - 21:58

Marselina:

yuuuhhhuuuuuuuu jan de leeuw
    hoe is het met je
    mooi fotos hoor