Van Lexington via Troutville naar Radford. - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Van Lexington via Troutville naar Radford. - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Van Lexington via Troutville naar Radford.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 April 2014 | Verenigde Staten, Radford

Zondagmorgen om 9 uur op de fiets, het was nog wat fris, maar mooi helder weer. Eerst richting Buchanan, over mooie secundaire wegen. Dat is lekker rustig wat betreft verkeer, maar dit zijn van oorsprong oude wegen, waarbij nog geen rekening was gehouden met het feit dat een T-Ford er tegenop moest kunnen rijden, dus het was op en af en soms weer best pittig. In Buchanan bij de andere MAC specialist een big mac genomen. Daarna verder naar Troutville. In Troutville kwam mij een wielrenner achterop en we hebben even gepraat. Hij belde nog op naar zijn vrouw of ik misschien kon blijven slapen. Hij moest zelf 's avonds naar een brandweer oefening en ook zijn vrouw had iets. Ging dus niet door. Hij bracht me nog wel naar het stadspark, daar kun je als biker kamperen en er tegenover bij de brandweer douchen. Dus ik heb mijn tentje onder een afdak opgezet en daarna gedoucht bij de brandweer. Ook nog een poos met de beheerder gesproken en toen gaan eten. 's Nachts was er een onweersbui, dus blij dat ik onder het afdak stond. De langskomende treinen maakten wel veel herrie, vooral als de machinist langdurig met de toeter ging blazen.
's Morgens was het bewolkt en fris. Na de tent te hebben ingepakt om iets voor negen vertrokken, richting Christiansburg, eventueel verder naar Radford. Tegen elfen begon het licht te regenen en heb ik mijn regenjas aangedaan. Na een half uur werd het gelukkig weer droog, maar ik kon wel zien dat waar ik fietste het harder had geregend dan wat ik had meegemaakt, er waren veel plassen op de weg. Na half 1 werd het gelukkig warmer en liep de temp op tot ruim 25 graden. Al op en af fietsend klom ik toch langzaam naar ruim 2200 voet. Daarna volgde een lange afdaling en uiteindelijk was ik in Ellen, vlak voor Christiansburg gedaald naar ongeveer 1600 voet. Maar dat was pech, want toen kwamen er nog weer verschillende pittige klimmetjes en uiteindelijk was ik om 2 uur in Christiansburg op 2200voet. Gezien de tijd besloten om maar door te gaan naar Radford. Het was lekker weer dus nog 20km erbij.
Al met al twee mooie feestdagen met veel klimwerk.

• 04 April 2014 - 09:39

Marcel:

Hallo Jan,

een mooi verslag, ik hoop dat je nog een hoop mooie dagen gaat meemaken, ik blijf je volgen.
    Als je weer in Nederland bent stuur ik weer een uitnodiging voor de borrel.

Veel succes en groeten van
    Marcel

• 04 April 2014 - 09:44

Gerry:

Dag Jan
    Ik krijg steeds meer bewondering voor je!
    Volgens mij tref je het niet helemaal met het weer.
    Maar jij laat je niet klein krijgen!!
    Het is ook echt genieten voor je zo te lezen.
    Succes verder en we blijven je volgen.
    Toi toi toi.

• 04 April 2014 - 12:00

Gerda Jansen:

Hallo Jan,
    Even wat laten horen van ons.
    Vind het een geweldige prestatie van je,best een pittige tocht zo te lezen.
    Je hebt er al heel wat kilometers opzitten.
    Hier is het mooi weer geweest,warm voor de tijd van het jaar,de planten in de tuin groeien erg hard nu.
    Nu een klein beetje regen stelt niet zoveel voor.
    Komende week naar normale temperatuur.
    Wij wensen je nog veel fietsplezier toe en goed weer.
    Blijven je verslag volgen.
    Groet van Henk en Gerda.

• 04 April 2014 - 12:37