Via de Blue Bridge Parkway naar Lexington. - Reisverslag uit Vesuvius, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu Via de Blue Bridge Parkway naar Lexington. - Reisverslag uit Vesuvius, Verenigde Staten van Jan Leeuw - WaarBenJij.nu

Via de Blue Bridge Parkway naar Lexington.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 April 2014 | Verenigde Staten, Vesuvius

's Morgens op tijd begonnen, om goed half negen al op de fiets. Vandaag een mooie maar wel zware tocht over de Blue Ridge Parkway. Dit is een toeristische route over de toppen van de Apalachen. Het klimmen begon direct vanaf de start en het ging op en af, maar voornamelijk op. Na ongeveer 10miles was ik gestegen van ongeveer 1600 tot 3200 voet, daarna ging het omlaag tot ongeveer 2600 met erop volgend een beklimming tot 3350voet. Grote stukken deed ik op 22x32, maar soms had ik toch mijn Old Mens Gear van 22x32 nodig. Steeds weer prachtige uitzichten, zowel naar oost als naar west. Aan het eind van mijn deel van de Parkway volgde een stille afdaling richting Vesuvius. De temp was eerst tussen 7 en 10 graden, maar liep na 12 toch op tot ruim 20 graden. Tussen Vesuvius en Lexington heb ik de broekspijpen van de afritsbroek er afgehaald en ook de mouwen van mijn jasje. Vanaf Vesuvius fietst ik door een rivierdal, lekker omlaag, met 1 keer nog een bult over. Met nog 5miles te gaan verliet ik echter het rivierdal en kwamen er een paar smerige hellingen. Soms toch nog weer de 22x32 nodig. Al met al een prachtige tocht.

  • 02 April 2014 - 20:23

    Nanne Bouwman:

    Dag Jan,
    Mooi dat je ook nog goed fietsweer treft. Lijkt wel op het mooie weer hier 's morgens 7 en 's middags 20 graden en dat al dagen achter elkaar, ongekend. Aan je verslagen te zien lijkt het of je in Sauerland fietst maar dan zonder Bratwurst. Toch wel pittige routes. Jouw fietsen is natuurlijk niet te vergelijken met het rondcrossen op een racefiets. Dus zuinig met energie omspringen en tijdig rust nemen. Goed naar je lijf blijven luisteren en je niet gek maken lijkt een goed devies. Veel succes.

    Nanne Bouwman mede namens Netty.

  • 03 April 2014 - 20:41

    Marselina:

    woooooiiiiii zwager van me
    hoe is het met je
    groet uit Delft

  • 03 April 2014 - 20:44

    Marselina:

    woooiii meneer jan de leeuw
    veel lekker fiets plezier
    en genieten en doe rustig aan en voorziechtig

  • 03 April 2014 - 21:09

    Gerrit De Leeuw:

    Hoi Jan,
    ik vind het heel moedig van je dat je deze tocht doet op de fiets. Ik ken de route over "The Blue Ridge Parkway", prachtig daar alleen ik had vorig jaar het gemak van een fiets met hulpmotor (Harley Davidson). Veel doorzettingsvermogen toegewenst en geniet van de natuur in dit mooie stukje USA. Ik neem toch gigantisch mijn petje af voor zo'n stoere doorzetter. Maar zo ken ik je al van vroeger. Altied vedân en nooit opgeemm.

    een hartelijke groet van je oudste broer.

  • 03 April 2014 - 22:04

    Gert:

    Hallo Jan,

    Als ik al die verslagen zo lees tot nu toe dan heb je al aardig wat bulten bedwongen. Ga zo door en neem ook af en toe je rust want dat is ook belangrijk!
    Mooi ook dat we kunnen meegenieten door je foto's. Veel succes verder en blijf genieten van al het moois dat je ziet onderweg.

    Groeten van Gert en ook van Wina natuurlijk.

  • 03 April 2014 - 23:13

    Riet:

    hoi Jan,

    Mooie foto's hoor, toch duidelijker dan op de app.
    Hebben elkaar net gesproken, maar nog een dikke kus voor straks.
    Ben trots op je !!

    liefs, Riet


  • 03 April 2014 - 23:42

    Henny Nijland:

    Hoi Jan,

    Mooi om te lezen over je ervaringen. Je moet heel wat hoogtes bedwingen zo te zien.
    Ik benijd je echt niet maar vind het wel heel knap van je!
    Vanmiddag je jongste kleinzoon bewonderd, wat een mooi mannetje!
    Veel plezier daar in dat grote Amerika en pas goed op jezelf.

    Liefs, Henny

  • 04 April 2014 - 10:08

    Gerrit En. Christien:

    Fantastisch zoals we in jouw verslagen mogen meegenieten van je bergbeklimmingen. Dat wordt volgend jaar zeker Tour de France? Veel geluk toegewenst.
    Gerrit en Christien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 20113

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 18 Mei 2014

Transam 2014

Landen bezocht: